4 fázy Dukanovej diéty

Dukanova diéta, s ktorou sme Vás už oboznámili, láme rekordy úspešnosti diét po celom svete. Metóda, ktorá sľubuje výraznú stratu telesnej hmotnosti a navyše bez neželaného jojo efektu, oslovuje rovnako ženy ako i mužov. Určite aj Vás zaujíma, v čom spočíva jej tajomstvo, kde ho zistiť a ako sa úspešne dopracovať až k vysnívanej postave.

Základ tajomstva – úprava stravovania

Podľa slov autora tejto revolučnej diéty Vás dodržiavanie štyroch základných fáz naučí upraviť si stravovacie návyky tak, aby ste už nikdy neboli nútení bojovať s neželanými kilogramami.

1. fáza: útok!

Útočná fáza Dukanovej diéty vytvára motivačný štart pre každú osobu, ktorá sa púšťa do chudnutia. Prvá fáza sa zakladá na čistých proteínoch, jej dĺžka sa odvíja od počtu kilogramov, ktorých sa chcete zbaviť. Dovolené je jesť 68 vysoko proteínových jedál, vďaka ktorým strácate hmotnosť okamžite.

Trvanie tejto fázy je individuálne. Ak plánujete zhodiť do 5kg, fáza trvá 2 dni. Ak je Váš cieľ zhodiť 5 až 10 kilogramov, trvá 3 dni. Keď sa chcete popasovať s viac ako 10 kg, fáza trvá 5 dní. Vo fáze útoku zotrvajte vždy maximálne 10 dní!

2. fáza: výletná plavba

Po tom, čo máte prvý krok úspešne za sebou, môžete vyštartovať na výlet. Nie však doslovný, ale na výlet, počas ktorého si môžete doplniť jedálniček o 32 povolených druhov zeleniny. Podstata druhej fázy sa odvíja od striedania dní, počas ktorých jete iba bielkovinové jedlá, a tých, počas ktorých jete bielkovinovo – zeleninové pokrmy.

Ideálne je ak budete 2 subfázy striedať po 5. dňoch.

3. fáza: konsolidácia

Ak ste sa dostali do konsolidačnej fázy, Vaše telo má tendenciu naberať späť váhu. Dukanova diéta však myslela i na tento prirodzený dej a v tretej fáze sa zameriava na postupné pridávanie “zakázaných” jedál do Vášho stravovania. Trvanie tejto fázy sa odvíja od počtu kilogramov, ktoré ste zhodili v druhej fáze. Jeden kilogram = 5 dní trvania konsolidácie.

Jedálniček možno v tretej fáze obohatiť jedným kusom ovocia a dvoma krajcami celozrnného chlebu denne.

4. fáza: permanentná stabilizácia

Ak ste sa dostali do záverečnej fázy, môžete byť so sebou spokojní. Pravdepodobne ste zhodili niekoľko kilogramov a naučili sa nasledovať vzor, ktorý môžete využívať do konca života.

Je však nutné dodržiavať základné pravidlá: denne skonzumovať 3 polievkové lyžice ovsených otrúb, zvoliť si jeden deň pravidelnej útočnej fázy – tzn. konzumovať čisto proteínové jedlá a používať schody, kedykoľvek je to možné.

4 fázy Dukanovej diéty
Pridaj hodnotenie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *