4 pomôcky na cvičenie, ktoré by vám nemali doma chýbať

Cvičenie doma šetrí čas a je pohodlné. Už pár minút pravidelného domáceho cvičenia vám pomôže cítiť sa fit a vyzerať dobre.

Cvičenie na podložke

Pripravili sme pre vás prehľad 4 cvičebných pomôcok, ktoré vám spríjemnia domáce cvičenie a pomôžu vám z neho vyťažiť maximum. A čo je najlepšie, všetky sú nenáročné na skladovanie aj financie.

Podložka na cvičenie

Podložka na cvičenie je základ, bez ktorého sa domáce cvičenie realizuje ťažko. Áno, dá sa cvičiť len cviky, pri ktorých nie je potrebné ležať na zemi, či cvičiť na koberci alebo deke, ale nie je to ono. Kvalitná podložka na cvičenie by preto nemala chýbať vo výbave žiadnej domácej „telocvične“. Ak by ste si mali vybrať len jednu pomôcku, ktorú si kúpite, rozhodne uprednostnite práve podložku.

Podložky na cvičenie sú vyrobené z materiálu, ktorý sa „nalepí“ na podlahu, vďaka čomu vám pri cvičení poskytnú omnoho lepšiu stabilitu, než už spomínaná deka. Príjemný materiál, z ktorého sú podložky vyrobené, zároveň bráni otlačeniu rôznych častí tela počas cvičenia. S podložkou je tak cvičenie pohodlnejšie a aj bezpečnejšie.

Príjemnú podložku na cvičenie kúpite navyše za porovnateľnú, ak nie aj nižšiu sumu, ako deku. Prečo si tak špiniť deku, keď nemusíte? Široký výber podložiek na cvičenie, ktoré sú navyše zladené aj s oblečením, pravidelne nájdete v Lidl letáku.

Posilňovacie gumy

Posilňovacia guma je pomôcka, ktorá je mimoriadne spratná, ale zároveň prekvapivo efektívna. Ide totiž o výborný prostriedok na sťaženie cvičenia s vlastnou váhou. Drepy, výpady aj kľuky budú s použitím posilňovacej gumy omnoho náročnejšie a efektívnejšie.

Cvičenie s posilňovacími gumami

Túto pomôcku však môžete naopak použiť aj na zjednodušenie cvikov, ktoré zatiaľ nevládzete vykonať či strečing. Malá nenápadná guma je nenahraditeľný všestranný pomocník, s ktorým hravo precvičíte celé telo. Dobrou správou je, že si môžete vybrať posilňovaciu gumu s rôznym odporom, pričom jej cena začína už okolo 4 eur.

Malá balančná podložka

Balančný tréning prináša množstvo benefitov do každodenného života – zlepšuje držanie tela, rovnováhu a posilňuje základné svalstvo. Cvičenie s balančnou podložkou je pritom jednoduché a najmä zábavné. Hravou formou pri ňom zapojíte všetky svaly a naraz precvičíte zadok, nohy, brucho aj ruky. Spevnenie jadra tela počas balančného cvičenia zároveň pomáha bojovať proti bolestiam chrbta.

Samozrejme, klasická balančná pomôcka ako je známa Bosu je v domácnosti dosť nespratná a zároveň nepatrí ani medzi najmenšie investície. No dobré výsledky pri pravidelnom domácom tréningu dosiahnete aj s malými balančnými pomôckami, ktoré sú neporovnateľne lacnejšie a spratnejšie. Menšie balančné podložky majú priemer okolo 30 cm, hranaté balančné podložky sú približne rovnako dlhé a hrubé menej ako 10 centimetrov.

Overball (gymnastická lopta s priemerom 20 – 25 cm)

Malá nafukovacia lopta, nazývaná overball alebo rehabilitačná lopta, je nielen výborným pomocníkom pri rôznych rehabilitačných cvičeniach, ale aj posilňovaní. V rámci domáceho cvičenia má preto táto lopta s priemerom 20 až 25 centimetrov všestranné využitie.

Overball kúpite v zdravotníckych potrebách, ale aj v športových potrebách medzi fit loptami, keďže ide o menšiu sestru obľúbenej fit lopty. Hoci je overball v porovnaní s fit loptou o poznanie menší, jeho nosnosť je až 150 kilogramov.

V závislosti od konkrétneho cvičenia je možné cvičiť s viac alebo menej nafúknutým overballom. Menej nafúknutá lopta sa používa napríklad na vytvorenie odporu a sťaženie cvičenia. Naopak, viac nafúknutý overball je zaujímavým spestrením koordinačných cvikov.

Táto malá loptička je súčasťou aj rôznych pilatesových cvikov, aj náročného abs tréningu. Keďže priemer lopty je len niečo cez 20 centimetrov a nafukuje sa cez trubičku ústami, podobne ako ostatné pomôcky na cvičenie z nášho výberu, aj overball je v domácnosti ľahko skladovateľný.

Všetky pomôcky na cvičenie, ktoré sme pre vás vybrali sú malé a spratné, vhodné na posilňovanie aj zdravotné cvičenie a strečing. Po cvičení ich preto stačí jednoducho odložiť do skrine. Neplatí tu však staré známe, zíde z očí, zíde z mysle. Pre správnu efektivitu ich odtiaľ opäť vytiahnite aspoň dvakrát za týždeň.



Pridať komentár

V tejto kategórií nájdete aj:

Každodenná chôdza a zdravie – benefity, druhy chôdze, správna technikaKaždodenná chôdza a zdravie – benefity, druhy chôdze, správna technika

Chôdza je fyzicky nenáročná, zvládne ju každý a je úplne zadarmo. Benefity chôdze pritom nie sú len subjektívne, ale potvrdzujú ich početné výskumy. Už niekoľkominútová prechádzka denne...

Behanie v meste – vplyv na zdravieBehanie v meste – vplyv na zdravie

Čo tak behanie v meste, kde je kvalita ovzdušia kvôli rušnej premávke zhoršená? Pozrieme sa na to, aké sú výhody a nevýhody behu v meste a ako minimalizovať škodlivé dopady na zdravie.

Nočný proteín nielen pre ženy. Kazeín ponúka GymBeam, BioTech aj KompavaNočný proteín nielen pre ženy. Kazeín ponúka GymBeam, BioTech aj Kompava

Zaujíma vás, čo sa skrýva za názvom nočný proteín, ako sa líši od bežného proteínu a ako sa užíva? Čítajte ďalej.