Ketodiet.sk - recenzia, skúsenosti, porovnanie, výsledky

Svet internetu denne zaplavujú desiatky návodov na to, ako schudnúť. Väčšina z nich ale nefunguje, resp. funguje iba v špecifických podmienkach. Tzv. keto diéta, ktorú ponúka stránka ketodiet.sk, funguje na overenom princípe ketózy a dokáže s ňou schudnúť každý, kto bude dodržiavať jedálniček.

Ketodiet - recenzia a skúsenosti

Poďme sa pozrieť, pre koho je táto diéta určená a koľko s ňou dokážete schudnúť.

Princíp keto diét

Pri bežnej činnosti metabolizmu využíva telo ako primárny zdroj energie veľké množstvo sacharidov a menšie množstvá tukov a bielkovín. Pri ketogenickej diéte sú týmto zdrojom látky nazývané ketóny, ktoré vznikajú štiepením tukov. Na využívanie ketónov sa ale vaše telo musí prepnúť do stavu metabolizmu, ktorý sa nazýva ketóza.

Tento stav nastáva pri vyčerpaní všetkých dostupných sacharidov v strave ale aj tých uložených vo forme glykogénu v pečeni a vo svaloch. Už asi začínate tušiť, že na to, aby sa telo dostalo do ketózy, musíte zo stravy vylúčiť takmer všetky sacharidy. Limit, pri ktorom ostanete v ketóze sa pohybuje niekde okolo 30 g sacharidov denne.

Možno to znie jednoducho – poviete si, že vynecháte pečivo, zemiaky a ryžu, avšak v strave na nás i tak číha obrovské množstvo skrytých sacharidov napr. v mliečnych výrobkoch, v strukovinách, v mnohých druhoch zeleniny, atď.

Práve takáto drastická zmena jedálničku spôsobí, že mnohí ľudia pri tejto diéte zlyhajú, nakoľko nemajú energiu ani čas strážiť si max. množstvo sacharidov. Práve s tým vám pomôže diétny program Ketodiet.sk.

Upozornenie – Ak sa liečite na cukrovku, do keto diéty sa v žiadnom prípade nepúšťajte. Potrebujete totiž stabilnú hladinu glukózy bez výkyvov a mohol by u vás nastať stav nazvaný diabetická ketoacidóza, ktorý môže skončiť až smrťou. V prípade, že chcete schudnúť, vždy konzultujte zmenu stravovania s vaším diabetológom.

Vyberáme z nášho katalógu

Čo budete jesť a koľko schudnete

Existuje viacero variantov ketogenických diét, ktoré sa líšia odporúčaným zložením makronutrientov (sacharidy, tuky, bielkoviny). Ketodiet.sk vsádza sa zvýšený príjem bielkovín, vďaka ktorým si udržíte pri chudnutí svalovú hmotu.

Ketodiet.sk vám ponúka 3 diétne plány

  • Basic – Základný diétny plán trvajúci 6 týždňov, rozdelený do 3 krokov, z ktorých každý trvá 2 týždne. Tento plán zvoľte, ak máte iba nízku nadváhu a chcete mierne zredukovať hmotnosť (napr. ak chudnete po Vianociach). V tomto pláne skonzumujete spolu 154 porcií jedál.
  • Medium – Tento plán zvoľte, ak máte strednú nadváhu a chcete schudnúť väčšie množstvo tuku. Plán medium trvá 9 týždňov, pričom každý z troch krokov trvá 3 týždne. Počas týchto 9 týždňov skonzumujete 231 porcií jedál.
  • Intense – Je vhodný pre intenzívne chudnutie pre osoby s vysokou nadváhou až obezitou. Tento plán trvá 12 týždňov a je taktiež rozdelený do 3 krokov, každý krok však v tomto prípade trvá až 4 týždne.

Ako ste si určite všimli, každý z týchto plánov je rozdelený do 3 fáz, pričom čím intenzívnejší program, tým dlhšie fázy trvajú.

Diétne plány Ketodiet

Fázy chudnutia v Ketodiet.sk

  • 1. fáza – V tejto fáze budete konzumovať 5 keto jedál z balíčka, resp. kombináciu jedál a proteínových nápojov. Sacharidy sú v tejto fáze obmedzené na 30 g denne. Začiatok je najťažší, pretože si musíte zvyknúť na drastické obmedzenie príjmu sacharidov. Keďže mozgu trvá dlhšie, kým sa adaptuje na fungovanie bez glukózy, môžete počas prvých dní pociťovať nervozitu, poruchy sústredenia a chuť na sladké jedlá. Po prechode do režimu ketózy o cca. 2 – 4 dni sa ale spaľovanie rýchlo rozbehne a chuť na sladké a hlad ustúpia vďaka nízkej hladine inzulínu.

Tip: Prechod do stavu ketózy môžete urýchliť o 1 – 2 dni cvičením, či už silovým s činkami alebo vlastnou váhou, prípadne aeróbnou činnosťou (beh, plávanie, bicyklovanie). Najrýchlejším spaľovačom energie je intervalový tréning (označovaný aj skratkou HIIT).

  • 2. fáza – Tu už nahrádzate jedno jedlo z balíčka svojím vlastným. Jedlo by malo mať vysoký obsah bielkovín ale rozhodne nemusíte šetriť ani na tukoch. Ideálne sú napr. mastnejšie ryby ako losos, prípadne ryby v oleji, šunka, syry, vajcia či nie príiš chudé mäso. Týmto spôsobom sa naučíte prispôsobiť jedálničku aj použitím vlastných jedál. V tejto fáze môžete skonzumovať 50 g sacharidov denne.
  • 3. fáza – Je to akési prechodné obdobie na ceste k vlastnej strave bez použitia balíčkov Ketodiet.sk. Predpripravené jedlá z balíčka budete jesť 2-krát denne, ďalšie 3 jedlá si pripravíte sami. Denný príjem sacharidov v tejto fáze môže stúpnuť až na 80 g – s takýmto množstvom sa už do ketózy pravdepodobne neodstanete, stále však máte vďaka nízkosacharidovej strave relatívne stabilnú a nízku hladinu inzulínu, vďaka ktorej telo spaľuje väčšie množstvo tukov.

Po zvolení diétneho plánu vám web stránka ponúkne 3 varianty balíčkov a jedál. Prvý variant obsahuje jedlá Ketodiet + proteínové nápoje (tie konzumujete cca. 2-krát denne). Druhý variant obsahuje iba proteínové nápoje, ktoré nahrádzajú všetky jedlá. Treťou možnosťou je zostaviť si vlastný jedálniček z desiatok druhov špeciálnych potravín s vysokým obsahom proteínov priamo v e-shope Ketodiet.sk, samozrejme pri dodržaní odporúčaných dávok živín.

Veľmi dobré na Ketodiet.sk je, že sa pri nej nespoliehate až do konca diéty iba na predpripravené balíčky, ale musíte sa postupne naučiť variť si vlastné jedlá tak, aby ste dodržali podmienky tejto diéty.

Ak sa budete držať diétnych plánov a pokynov, môžete s touto diétou schudnúť cca. 6 – 12 kg za mesiac. Počítajte ale s tým, že spočiatku bude pokles váhy rýchly, no v posledných fázach to môže byť iba zopár kg za mesiac. Taktiež určitá časť zhodenej váhy bude tvorená svalmi, vodou a glykogénom – tomu sa nedá zabrániť pri žiadnej diéte.

Čo je nutné dodržiavať pri keto diéte

  • Kontrola stavu ketózy – Možno sa čudujete, ako zistíte, že ste v žiadanom stave tzv. ketózy. Najspoľahlivejšou dostupnou metódou je použiť indikačné papieriky, ktoré dokážu signalizovať prítomnosť ketónov v moči. Kúpite ich v lekárni pod názvom Diaphan, prípadne Hexaphan či Heptaphan.
  • Akým jedlám sa vyvarovať – Dajte si pozor najmä na skryté cukry. Nemali by ste jesť žiadne ovocie, zo zeleniny iba listovú, prípadne rajčiny a minimum mrkvy, žiadne strukoviny, pečivo, zemiaky, ryžu ani cestoviny, žiadny alkohol, sladené nápoje ani ovocné či zeleninové šťavy a už vôbec nie cukor, med či sladkosti. Pozor, niektoré ingrediencie môžu blokovať ketózu – sú to napr. kyselina citrónová a umelé sladidlá. Povolené potraviny a vhodné recepty nájdete na stránke Ketodiet.
  • Pitný režim – Mnoho ľudí si myslí, že pijú počas dňa dosť vody, no opak je často pravdou. V závislosti od ročného obdobia by ste mali denne vypiť cca. 2 – 3 l vody, v lete ešte viac. Voda je dôležitá pre správne fungovanie metabolických procesov a často dokáže zahnať falošný hlad.
  • Pravidelnosť – Jedzte pravidelne a v pokoji, na jedlo si urobte dostatok času. Rýchlo zjedené jedlo znamená horšie trávenie a skorý nástup hladu.
  • Cvičenie a Ketodiet – Po týždni pravdepodobne nebudete vládať intenzívne športovať, nepodceňujte ale význam pohybových aktivít. Urýchlia váš metabolizmus a pomôžu vám ochrániť svalovú hmotu.

Pre koho je diéta Ketodiet vhodná a pre koho nie

Keto diéta je vhodná pre mužov i ženy vo veku od 18 rokov. Predsa len metabolizmus dieťaťa či dospievajúceho človeka potrebuje vyváženú stravu bez diét či experimentov.

Keto diéta nie je vhodná pre diabetikov (pozri upozornenie na začiatku článku), ľudí trpiacich na srdcové choroby, po mozgovej príhode, onkologických pacientov, pacientov s ochoreniami obličiek, pečene, poruchami príjmu potravy či psychiatrickými diagnózami. Taktiež by sa do nej nemali púšťať tehotné a dojčiace ženy.

Ak máte potravinovú intoleranciu, pred použitím si pre istotu prečítajte zloženie jednotlivých produktov.

Recenzie a skúsenosti s KetoDiet

Prečítať skúsenosti a recenzie KetoDiet

Recenzie a skúsenosti užívateľov s Ketodiet

Užívatelia na diskusných fórach potvrdzujú, že Ketodiet.sk funguje dobre. Úbytky hmotnosti sa pohybujú od 7 kg za mesiac a viac. Ako problematický hodnotia návrat k bežnej strave, kedy sa niektorým vráti viacero kg z pôvodnej váhy späť. Ťažko ale povedať, či ide len o glykogén a vodu, alebo aj o tuk.

Niektorí popisujú dokonca zlepšenie koncentrácie a subjektívne viac energie na aktivity, čo je ale pravdedpodobne spôsobené, že sa im stabilizovala hladina inzulínu a predtým konzumovali jedlá, ktoré ju rozkolísavali.

Recenzie Ketodiet na heureke

Výhody, nevýhody, cena a alternatívy

Pozitíva Ketodiet

  • účinný spôsob chudnutia
  • predpripravené jedlá značne uľahčujú stravovanie
  • motivuje k správnym stravovacím návykom nutnosťou dopĺňania vlastnými jedlami
  • pripravené diétne plány
  • možnosť vyskladať si vlastný jedálniček z jedál priamo z e-shopu

Negatíva Ketodiet

  • vyššia cena
  • príchute k proteínovým nápojom sú vo forme tabliet
  • málo energie na intenzívne športovanie alebo fyzické aktivity
  • mierne oslabenie organizmu a malátnosť, u niekoho poruchy sústredenia

Ceny Ketodiet sa líšia podľa zvoleného diétneho plánu. Platí sa vždy za jednu fázu, pričom balíček obsahujúci iba proteínové nápoje je o pár eur lacnejší. Napríklad 1. fáza 6-týždňového plánu BASIC, ktorá trvá 2 týždne stojí cca. 120 eur, prípadne cca. 110 eur pri voľbe balíčka obsahujúceho iba nápoje.

Pri diétnych plánoch MEDIUM sú tieto ceny cca. 185 eur a cca. 160 eur a pri najintenzívnejšom 12-týždňovom pláne zaplatíte za balíček jedla + nápojov cca. 250 eur a za balíček iba s nápojmi cca. 215 eur.

2. fáza vo všetkých plánoch je potom vždy o pár desiatok eur lacnejšia, pretože počíta s tým, že niektoré jedlá si pripravíte sami.

Alternatívou voči diéte Ketodiet.sk môže byť napr. francúzska bielkovinová diéta Prodietix, ktorá taktiež stavia na princípe ketózy.



Publikované dňa: 17.03.2019
Hodnotenie článku:
(89%)

Komentáre

18/03/2019 15:17
Mirka

Ja som s ketodiétou spokojná. Skúsila som nielen KetoDiet, ale aj Prodietix a Express diet, aby sa mi jednotlivé jedlá neobjedli a neprestali mi chutiť. Schudla som potrebných 10 kg, nehovorím, že to bolo ľahké, ale keď si človek na diétu zvykne, je to v pohode. Váhu si zatiaľ držím, stravujem sa, prirodzene, striedmejšie, vynechávam nezdravé veci a cvičím. Keď sa po diéte dokážete držať a nevrháte sa na plnú chladničku, žiaden jojo efekt nehrozí.

18/03/2019 15:22
Marta

KetoDiet som začala držať kvôli vyššiemu cukru v krvi a hladina cukru sa mi prirodzene znížila. Cukrovka je v našej rodine bežná, u mňa zatiaľ neprepukla, preto sa proti nej snažím bojovať takýmto spôsobom. Podarilo sa mi navyše schudnúť pár kíl, zlepšila sa mi koncentrácia a cítim sa aktívnejšia. Za mňa je táto diéta v pohode.

18/03/2019 15:24
Tomi

Prečo niekto potrebuje držať takúto diétu? Ide o bežné potraviny a potravinové doplnky, ktorú sú len pekne zabalené a k tomu aj pekne predražené. Radšej si kúpte knihu o keto diéte a varte si sami, tak aspoň budete vedieť, čo skutočne jete.

Pridať komentár

V tejto kategórií nájdete aj:

Prodietix - recenzia a vaše skúsenosti. Jedálniček je chutný Prodietix - recenzia a vaše skúsenosti. Jedálniček je chutný

Francúzska proteínová diéta Prodietix stavia na princípe populárnej ketogenickej diéty. V článku sme sa pozreli, nakoľko je táto diéta funkčná, aké sú jej prínosy a či stojí za tie...

Keto diéta (ketogénna diéta) - cyklická bielkovinová diéta Keto diéta (ketogénna diéta) - cyklická bielkovinová diéta

V procese ketogénnej či ketónovej diéty je dôležité poznať pojem ketóza, ktorý je hlavnou podstatou celej diéty. V článku sa dozviete, ako keto diéta funguje a čo všetko zahŕňa.

Mačingovej diéta podľa krvných skupín má dobré recenzie Mačingovej diéta podľa krvných skupín má dobré recenzie

Mačingovej diéta podľa krvných skupín je jedinečným druhom stravovania, ktoré prispeje k tomu, že sa najete do štíhlosti. V čom tento systém stravovania spočíva?