Najlepšie vitamíny na kosti a kĺby

Aj keď čoraz častejšie trpí bolesťami kĺbov i mladšia generácia, štandardne sa objavujú u starších ľudí. Starnutie síce nezastavíme, no aj s pribúdajúcim vekom sa môžeme cítiť príjemne a vitálne.

Aktívni seniori na turistike

Ak sa budeme o pohybový aparát starať a udržiavať ho v kondícii, odvďačí sa nám dlhodobou a bezbolestnou funkčnosťou. Pravidelný pohyb, pitný režim a pestrá strava sú základ. Vitamíny a výživové doplnky sú taktiež zárukou efektívneho výsledku.

Širokú ponuku výživových doplnkov pre kosti a kĺby nájdeme v ponuke online lekárne Dr. Max!

Strava a účinné látky podporujúce zdravie kostí a kĺbov

Zvýšenú pozornosť venujte vášmu životnému štýlu. Prevencia je totiž najlepším riešením pre udržanie dobrého zdravotného stavu. Brať svoje zdravie na ľahkú váhu je síce jednoduché, no nemalo by ísť o samozrejmosť. Bolesti kostí a kĺbov môžu viesť i k zápalovým procesom, ochoreniam či degeneratívnym procesom. Preto je potrebné predchádzať ich vysušovaniu. Dostatočná výživa zabezpečí pružnosť a pevnosť kostí, chrupavky, kĺbov, väziva a svalov v ich okolí.

Morský losos so zeleninou

Svoju stravu by ste mali obohatiť najmä o nasledovné prvky:

  • Na kosti sú vhodné najmä vitamíny C a D, ktoré udržiavajú väzivá a šľachy silné. Nájdete ich napríklad v citrusoch, avokáde, čerešniach, vaječnom žĺtku, morských rybách či pečeni.
  • Minerály taktiež predstavujú dôležitú výživu pre udržiavanie dobrého stavu kostí a kĺbov. Vápnik si doprajte napríklad v podobe mlieka, mäkkých syrov, brokolice, špenátu, zelerovej vňate, maku, sezamu či Chia semienok. Horčík získate z kakaa, celozrnných výrobkov, banánov, černíc, ďatlí, orechov, strukovín, kalerábu či z ovsených vločiek.
  • Omega-3 mastné kyseliny sú, okrem iného, prospešné i pre kĺby. Nájdete ich v ľanových semienkach, pšeničných klíčkoch, repkovom a sójovom oleji, orechoch, olivách, ale predovšetkým v morských plodoch a rybách.
  • Kolagén je dôležitou zložkou nielen pre zdravie pokožky, ale tiež kostí a kĺbov. Jeho tvorbu podporia potraviny ako kapusta, sójové produkty, červené ovocie a zelenina, ľanové semienka či fazuľa a mrkva.

Najlepšie potraviny pre zdravé kosti

Vitamíny a výživové doplnky na kosti a kĺby

Všetky podstatné informácie si môžete prečítať v našej recenzií Colafit.



Publikované dňa: 17.05.2018
Hodnotenie článku:
(92.8%)

Autor článku

Redakcia NašeZdravie

Prinášame vám množstvo zaujímavostí z oblasti zdravia a zdravého životného štýlu. Predstavíme si bežné ochorenia, možnosti ich liečby, ako aj...


Pridať komentár

V tejto kategórií nájdete aj:

Milgamma N recenzia - zloženie, užívanie, skúsenosti a cena. Injekcie iba na predpis Milgamma N recenzia - zloženie, užívanie, skúsenosti a cena. Injekcie iba na predpis

Na rozdiel od látok ako ibuprofen či paracetamol totiž nepotláča bolesť, ale lieči priamo jej príčinu. V našom článku si o účinkoch Milgamma N prečítate všetko podstatné!

Animal Flex recenzia - účinky, užívanie, skúsenosti Animal Flex recenzia - účinky, užívanie, skúsenosti

Intenzívne posilňovanie, behanie či športovanie kladie na vaše telo nadmernú záťaž, ktorá sa môže  prejaviť v podobe bolestí kĺbov a väzív.   Jedným z najúčinnejších je výživových...

Condrosulf 400 mg voľnopredajný - recenzia a skúsenosti s prípravkom Condrosulf 400 mg voľnopredajný - recenzia a skúsenosti s prípravkom

Liek je určený na dlhodobú liečbu degeneratívnej choroby kĺbov – osteoartrózy. V našom dnešnom článku sa podrobne pozrieme na tento liek a povieme si o ňom niečo viac.