Bielkovinová diéta – 14 dňová. 4 fázy. Čo môžem jesť?

Napriek tomu, že takmer každý človek sníva o tom, že bude príťažlivým, nemal by sa bezhlavo púšťať do zásahov do svojho organizmu. Pomerne nebezpečnou metódou, ktorá Vám môže organizmus rozladiť a dokonca i poškodiť, je populárna bielkovinová diéta. Táto diéta je veľmi nezdravým spôsobom redukovania telesnej hmotnosti.

bielkoviny pre bielkovinovú dietu

Podstata bielkovinovej diéty tkvie v konzumácií nadmerného množstva bielkovín, tučného jedla ako mäso, vajcia, syr, majonéza, rôzne omáčky, klobásy a pod. Takáto strava totiž zasýti na dlhšiu dobu a človek teda nepociťuje potrebu zobnúť si medzi jedlami nejakú drobnosť. Bielkovinová diéta vylučuje zo stravy uhľohydráty, ovocie a zeleninu odporúča len v malom množstve.

maso bohaté na bielkoviny

Fungovanie tela bez energie?

Jedno z nebezpečenstiev tejto diéty spočíva v tom, že uhľohydráty sú zdrojom energie. Akonáhle sa zníži množstvo prijatej glukózy, ktorá je potrebná pre fungovanie mozgu, telo začne pociťovať tento úbytok a nebude pracovať normálne.   Nedostatok glukózy povedie k tomu, že telo začne využívať zásoby z pečene a svalov, čo spôsobí celkový pocit slabosti, vyčerpania a apatie. Tento “núdzový režim” môže viesť k čiastkovým problémom ako napríklad bolesti hlavy, či k vážnejšiemu poškodeniu kardiovaskulárneho systému.

Ďalším nebezpečenstvom je fakt, že zvýšený prísun bielkovín môže viesť k opotrebovaniu Vašich obličiek. Zloženie stravy počas bielkovinovej diéty vedie podporuje zrážanlivosť krvi, čím sa zvyšuje riziko vytvárania krvných zrazenín. Okrem toho dodáte svojmu organizmu množstvo zlého cholesterolu, čo vedie opäť k poškodeniu srdca. Navyše tým, že svoje telo ochudobníte o vitamíny z ovocia a zeleniny, Vaša nálada klesne na bod mrazu, môžete pociťovať problémy so spánkom, rovnako ako celkové problémy s nervovým systémom.

Preto Vám odporúčame poriadne sa zamyslieť a zvážiť, či je bielkovinová diéta naozaj vhodnou alternatívou. Určite sa zhodneme na tom, že chudnúť sa dá aj zdravším spôsobom, pri ktorom si nezničíte zdravie.

Bielkovinová diéta – 14 dňová. 4 fázy. Čo môžem jesť?
5 (100%) 1

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *