Mačingovej diéta podľa krvných skupín má dobré recenzie

Každá diéta pozostáva z troch hlavných zložiek a inak to nie ja ani v prípade diéty, ktorej autorkou je Antónia Mačingová. Vytrvalosť, odhodlanie a disciplína. Mačingovej diéta podľa krvných skupín je jedinečným druhom stravovania, ktoré prispeje k tomu, že sa najete do štíhlosti. V čom tento systém stravovania spočíva? Aké sú základné princípy? Je možné vďaka nej účinne schudnúť? Predstavíme si celý priebeh diéty a zistíme aj aké sú skúsensoti ľudí, ktorí Mačingovej diétu vyskúšali.

Antónia Mačingová Najedzte sa do štíhlosti

Samotná autorka diéty Antónia Mačingová sa venuje oblasti stravovania viac ako 20 rokov a diétu, ktorú navrhla, vyskúšala sama na sebe. Je autorkou mnohých knižných bestsellerov Najedzte sa do štíhlosti, Schudnite raz, ale navždy a mnohé iné.

Na základe zmeny stravovacích návykov, vypracovala autorka diéty overený systém stravovania, ktorý je prospešný pre telo i dušu. Práve trvalá zmena stravovacích návykov je podľa princípov tejto diéty kľúčovou a prináša dlhodobý pokles telesnej hmotnosti bez jo-jo efektu. Hoci názov Mačingovej diéta znie ako niečo, čo stačí na mesiac vyskúšať a razom vám ubudnú kilogramy, nie je to tak. Antónia Mačingová označuje jej „diétu“ za životný štýl.

Knihy od Mačingovej

Hlavné princípy diéty

Nie vždy musí slovo diéta znamenať to, že aby ste zhodili nejaké kilogramy, musíte hladovať alebo jesť minimum jedla. Mačingovej diéta spočíva okrem redukcie telesnej hmotnosti, predovšetkým v detoxikácii organizmu – odstránení škodlivých látok z tela. Pri diéte Antónie Mačingovej nehrozí, že by váš žalúdok trpel nedostatkom. Niekedy možno budete mať práve naopak pocit, že sa budete prejedať.

Samotný cyklus diéty je nastavený po dobu 28 dní. Tento 28-dňový program zabezpečí, že vaše telo prestavíte z bežného stravovania na zdravé a hodnotné. Jednoducho povedané, ak si urobíte poriadok v hlave, dokážete si urobiť poriadok i na tanieri. Správna cesta k zdravému a kvalitnému životu. Každá zmena je na začiatku náročná, no podstúpenie tejto 28-dňovej stravovacej kúry vám môže priniesť iba pozitíva. Správna funkcia zažívania, lepší spánok, pocit vitality, pevnejšie zdravie a ubudnú aj neželané kilogramy. Navyše typ tejto diéty (stravovania) je vhodný naozaj pre každého. Voľba je iba na vás.

  • Zdroj potravín (BIO kvalita, domáci chov, vlastné zdroje);
  • Pitný režim (3 – 3,5 litra vody denne, teplá voda, čaj);
  • Vhodná pre tehotné a dojčiace ženy, deti, pre ľudí s cukrovkou, celiakiou, obezitou...;
  • Oddelenie sacharidov a bielkovín;
  • Zvýšený príjem proteínov;
  • Detoxikovanie organizmu;
  • Jediným alkoholom je suché biele alebo červené víno;
  • Prispôsobená vašej krvnej skupine;
  • Obmedzené množstvo mliečnych (plnotučných) bielkovín;
  • Bez kofeínu;
  • Bez palmového oleja;
  • Bez počítania kalórií;
  • Bez merania a váženia;
  • Vždy zasýtený žalúdok.

Priebeh Mačingovej diéty

Ak sa vám stále zdá, že Mačingovej 28-dňová diéta nie je ničím iná, ako tie ostatné, teraz zrejme pochopíte to najdôležitejšie. Diéta Antónie Mačingovej, nie je prioritne nastavená nato, aby ste schudli enormné množstvo kilogramov. Práve preto množstvo jedla nie je obmedzené. Jediným pevným pravidlom je, aby ste nejedli žiadne jedlo 2 hodiny pred spánkom. Redukcia hmotnosti je iba sprievodným faktorom počas jej priebehu. Podstatou je spomínaná detoxikácia organizmu a zbavenie sa vašich starých – zlých stravovacích návykov.

Potraviny vhodné na detoxikáciu

A prečo 28 dní? Prečo nie 30 alebo 31 dní? Dôvod je jednoduchý. Bunky, ktoré žijú v našom tele, sa dožívajú práve 28 dní. Následne sa staré vymenia za nové. A práve Mačingovej diéta pripraví novým bunkám zdravé prostredie v našom tele, aby mohli fungovať maximálne efektívne.

Prvá etapa diéty

Začiatok diéty možno rozdeliť na etapy, resp. fázy stravovania. Prvých 28-dní sa zameriava na to, aby si vaše telo zvyklo na suroviny, ktoré budete neskôr prijímať pravidelne. Takisto prebehne detoxikácia organizmu a telo sa tak nastaví na správne kombinácie sacharidov, bielkovín a proteínov. Vždy budete jesť iba trikrát do dňa. V prvom týždni do vášho jedálnička pribudne veľké množstvo ovocia a zeleniny. Červená repa, brokolica, mrkva strukoviny, jablká, hrozienka či orechy budú bežnou súčasťou vašej stravy.

Postupne v druhom týždni sa strava spestrí a zvýši sa príjem bielkovín. Raňajky budete štartovať stále so zeleninou a ovocím či orechmi s bielym jogurtom. Na obed však pribudne väčšie množstvo proteínov v podobe chudého mäsa (kuracie, morčacie, ryby) a vajíčok. Pridajú sa aj cestoviny či syry.

V treťom týždni prvej etapy pribudne viac vlákniny. Grahamové či sójové pečivo, pohánkové vločky alebo pšeno s orechmi. Obedy budú naďalej plné zeleniny v kombinácii s chudým mäsom. Potešiť sa môžete aj tuniakom, treskou, zelerovými hranolkami.

V poslednom týždni prvej etapy môžete aplikovať na raňajky, obed i večeru podobné druhy pokrmov ako v predchádzajúcich týždňoch. Jedlá, ktoré sa vám zdajú bez chuti, predovšetkým na raňajky, môžete ochutiť škoricou, medom, šaláty napríklad citrónom. A na čo nezabúdať, je pitný režim. Minimálne 3,5 litra za deň by malo byť podmienkou, ktorú neporušíte.

Druhá etapa diéty

Po prvej etape máte za sebou detoxikačnú fázu. Neschudli ste? Ste sklamaní? To rýchlo prejde. Určite sa totiž po 28 dňoch diéty budete cítiť omnoho vitálnejší a k úbytku hmotnosti ešte len príde. Po prvej etape nastupuje celková úprava stravovania a diéta sa zmení na zdravý životný štýl. Strava, ktorú Mačingovej diéta zahŕňa, bude určená pre vašu krvnú skupinu. Celé stravovanie spočíva v tom, že jedlo je pripravované zo zdravých potravín. Varená, dusená, čerstvá zelenina bez prípravy na tuku. Doplnenie o omega-3 mastné kyseliny, viac živín, minerálov, vitamínov. To všetko prináša veľké množstvo pozitív, ktoré Mačingovej diéta ponúka.

Rôzne druhy čerstvej zeleniny

Koľko smiem jesť?

Veľmi častá otázky pri mnohých druhoch diéty. Niekde jete málo, niekde veľa. Väčšinou ste zvyknutí počúvať, že jesť musíte malé porcie a často. Povedzme šesťkrát denne. Pri Mačingovej diéte jete trikrát denne, ale nejete len preto, aby ste doplnili energiu a kalórie. Jete preto, aby ste sa najedli. Možno sa vám zdajú tri jedlá za deň málo, no ak budete dodržiavať stravovanie podľa plánu a dodržiavať pitný režim, vedzte, že suroviny a potraviny, ktoré budete v rámci diéty konzumovať, váš hlad „uhasia“.

Sedem dní Mačingovej diéty

Aby ste si vedeli lepšie predstaviť, ako Mačingovej diéta vyzerá v praxi, pripravili sme pre vás jedálniček po dobu siedmich dní. Ako ste sa dočítali v etapách diéty, prvý týždeň začína s výrazným nástupom zeleniny a ovocia, neskôr pridávate väčšie množstvo bielkovín. My vám predstavíme mix pokrmov z diéty, ktoré vás možno inšpirujú k tomu, že túto diétu napokon vyskúšate.

1. deň

Raňajky: strúhaná mrkva, jablko, med, orechy a hrozienka

Obed: cviklový šalát s vareným vajíčkom

Večera: mrkvový perkelt so strúhaným syrom

2. deň

Raňajky: biely jogurt s medom, škorica, vlašské orechy

Obed: bezvaječné cestoviny s kalerábom

Večera: boršč

3. deň

Raňajky: strúhaná mrkva, jablko, med, hrozienka, orechy

Obed: mrkvový perkelt so syrom

Večer: cviklový šalát s vajíčkom

4. deň

Raňajky: biely jogurt, med, orechy, škorica

Obed: fazuľové struky s vajíčkom

Večer: cvikla s orechmi a sušenými slivkami

5. deň

Raňajky: 2 dcl citrusovej šťavy, 2 sójové rožky, med, orechy

Obed: kura so zelerom

Večera: mozzarela s uhorkami alebo paradajkami

6. deň

Raňajky: varené pšeno s medom, orechy a sušené slivky

Obed: zeleninová polievka, prekladaná cuketa s bazalkou, syrom, cesnakom a sójovou omáčkou

Večera: zeleninová polievka

7. deň

Raňajky: biely jogurt s medom a orechmi

Obed: varená cvikla s tuniakom a cibuľou

Večera: cviklový šalát, kuracie prsia obalené v orechoch a osmažené

Toto nie je jedálniček, ktorý zodpovedá prvej či druhej fáze stravovania. Ide o využite surovín, ktoré Mačingovej diéta používa a následne ich môžete dlhodobo aplikovať v rámci svojej životosprávy. Konkrétne recepty na boršč, rizoto, lievance a mnoho iného nájdete na stránke samotnej autorky.

Ľudia a Mačingovej diéta

Názory, ako v prípade každej diéty, sa rôznia. Predovšetkým však treba vedieť odlišovať to, čo od diéty očakávame. Mačingovej diéta nesľubuje rapídny úbytok kilogramov a centimetrov z obvodu pásu. Chudnutie je vedľajším aspektom a to množstvo ľudí, ktorí ju skúsili aj chápe.

Pozitívne ju hodnotia preto, že práve spôsob stravovania podľa Mačingovej umožní vášmu telu skutočne do hĺbky prečistiť váš metabolizmus a prinavrátiť mu harmonickú mikroflóru. Niekto vyskúšal 28 dní a stačilo, iní zasa vydržali aj 3-4 etapy (3-4 mesiace) a na stravovanie si zvykli s tým, že občas si doprajú aj jedlá mimo diéty, pretože ich organizmus je dobre nastavený.

Z dlhodobého hľadiska diéta poskytuje, predovšetkým pre chlapa nízke množstvo kalórií a teda menej energetickej hodnoty. Ľudia, ktorí sa spoliehali, že schudnú ostali neraz sklamaní, iní sa sťažovali na pocit hladu. Ak však človek dodržiava receptúry a naučí sa jedlá variť s láskou a chuťou, hlad sa k nemu ani nepriblíži. Mnohí Mačingovej diétu používajú ako 28-dňovú kúru výhradne na detoxikáciu organizmu.

Z recenzií na Mačingovej diétu:

Najedzte sa do štíhlosti recenzie na portáli heureka.sk

Výhody Mačingovej diéty

  • Detoxikácia organizmu
  • Pocit sýtosti
  • Vysoký obsah vitamínov, vlákniny
  • Dostatočný pitný režim
  • Zníženie hladiny cholesterolu
  • Odbúravanie tukov
  • Lepšie funkcie metabolizmu
  • Zlepšené tráviacej činnosti organizmu
  • Zníženie telesnej hmotnosti

Nevýhody Mačingovej diéty

Zobraziť produkty v kategórií:



Publikované dňa: 13.02.2019
Hodnotenie článku:
(90%)

Autor článku

Denis Ruščák

Večný študent! Veď predsa o tom život je. Permanentné nadobúdanie nových poznatkov, informácií a skúšanie všetkého čo je nové. Každý okamih bežného...


Pridať komentár

V tejto kategórií nájdete aj:

Prodietix - recenzia a vaše skúsenosti. Jedálniček je chutný Prodietix - recenzia a vaše skúsenosti. Jedálniček je chutný

Francúzska proteínová diéta Prodietix stavia na princípe populárnej ketogenickej diéty. V článku sme sa pozreli, nakoľko je táto diéta funkčná, aké sú jej prínosy a či stojí za tie...

Ketodiet.sk - recenzia, skúsenosti, porovnanie, výsledky Ketodiet.sk - recenzia, skúsenosti, porovnanie, výsledky

Keto diéta funguje na overenom princípe ketózy a dokáže s ňou schudnúť každý, kto bude dodržiavať jedálniček. V našom článku si o nej prečítate všetko podstatné.

Keto diéta (ketogénna diéta) - cyklická bielkovinová diéta Keto diéta (ketogénna diéta) - cyklická bielkovinová diéta

V procese ketogénnej či ketónovej diéty je dôležité poznať pojem ketóza, ktorý je hlavnou podstatou celej diéty. V článku sa dozviete, ako keto diéta funguje a čo všetko zahŕňa.